Coaching, PNL (programació
neurolingüística) i Intel·ligència emocional, seran les tres grans parts que
tractarem a les classes del José Antonio Peral. Tot un repte!
Crear un ambient distés i amb bones
energies és primordial per qualsevol cosa, l’ambient inicial condicionarà la predisposició
que tindrem per afrontar allò que vulguem fer.
Cal tenir en compte l’estat emocional de les persones i invertir en
aquest estat emocional, és la millor inversió que podem fer per afavorir la capacitat
d’aprenentatge. Per mesurar aquesta energia tenim el que s’anomena “termòmetre
emocional” que ens mesurarà el grau d’energia i si es positiva (productiva) o
negativa (improductiva).
10 Rabia Euforia
Odi Alegria
Resentiment Amor
5
Aborriment Relaxat
Apatia/Desidia Tranquil
Preocupació Obert
0 - +
UTILITATS QUE PERMET
10 Atacar Brainstorming
Lluitar Team building
Oposar-se Participació
5
Reflexió Cocentració
Trobar errors Qualitat
Desconfiança Consens
0 - +
L’emoció té molta importància en
l’eficiència. Cap persona avorrida és eficient. Emociona’t, viu sempre el
moment.
Les emocions es tenen per
adaptar-nos al medi i tota emoció és útil depenent del context.
Un líder ha de tenir la capacitat
d’engrescar i controlar les emocions del seu equip, L’eina bàsica dels líders
és l’emoció. I la principal tasca d’un líder és liderar les energies del seu
equip.
“Mirar d’aprendre només a partir de la teoria és como olorar una flor a
través d’una fotografia”. Potier.
L’objectiu es poder tenir eines de
coaching i intel·ligència emocional per poder millorar la nostra capacitat de
lideratge.
Per tal d’implementar el software
que serà el coaching abans necessitarem un hardware que estarà composat de tot
allò que ens servirà per millorar el nostre mitjà, la comunicació i la
resolució de problemes i objectius. La fi de tot això és el lideratge.
Realment, per convertir-te en un bon líder, has de començar per tu mateix. I
amb el coaching comença el nostre entrenament personal.
Límits del impossible, REALI QUÈ?
La immensa majoria dels límits que
tenim, son autoimposats. Com diu el refranys “La verdad era verde y
se la comió un burro”.
El problema, molt sovint es que
tenim una capacitat d’atenció limitada. El contrari d’una veritat és una
mentida, però això no és del tot cert perquè hi ha realitats
complementaries que ens poden ajudar si
focalitzem l’atenció en una altre realitat.
És veure el got mig ple o mig buit. Tot depèn d’allà on orientem la
nostra llanterna, la nostra capacitat d’atenció, tria bé on enfoques, que això
serà el que veuràs.
Solució:

Es fàcil trobar la solució si no ens
haguéssim autoimposat la suposició de que no podíem sortir del quadrat que
formen els nou punts
Des de les limitacions que ens
autoimposem hi ha moltes coses impossibles, que en realitat no tenen perquè ser
impossibles.
“Per trobar una solució no podem
continuar pensant de la mateixa manera que ens ha portat al problema “ Einstein
"Imposible es sólo una palabra que usan los hombres débiles para
vivir fácilmente en el mundo que se les dio, sin atreverse a explorar el poder
que tienen para cambiarlo. Imposible no es un hecho, es una opinión. Imposible
no es una declaración, es un reto. Imposible es potencial. Imposible es
temporal. Imposible es nada." Mohamed
Ali
“La diferencia básica
entre un hombre ordinario y un guerrero es que el guerrero toma todo como un
reto, mientras que un hombre ordinario toma todo como una bendición o una
maldición.“ Don Juan.
“Dios, dame el coraje
para cambiar las cosas que puedo cambiar; Dame la serenidad para aceptar las
cosas que no puedo cambiar; Y dame la sabiduría para distinguir la diferencia.” San Francisco de Asís . Realment
cal intel·ligència per acceptar el que podem canviar i coratge per acceptar el
que no podem.
Llibre recomanat: “Oncología del lenguaje” de Rafael Echeverría
JUDICISFACTIVITAT POSSIBILITAT
Oposició Resentiment Resignació
APTITUTS
Acceptació Pau Ambició
Aquests son els estats emocionals essencials
amb les diferents combinacions possibles.
El coaching no aconsella, no diu el
que s’ha de fer però hi ha un seguit de fórmules a tenir en compte.
EXIT = FRACÀS + UN
Qualsevol de les nostres habilitats
es poden optimitzar un milió de vegades.
La competició ha de ser també amb tu
mateix.
SATISFACCIO = RESULTATS –
EXPECTATIVES
L’aprenentatge és la única eina que
tenim. Hi ha quatre etapes d’aprenentatge:
1.
Incompetència Inconscient: No sé que sé
2.
Incompetència conscient:
Sé que no sé
3.
Competència conscient: Sé que sé
4.
Competència inconscient: No sé que sé (automatitzem la
metodologia)
Mai no ens podem negar el joc d’aprendre,
però el problema es voler passar del 1 al 4 directament. També cal tenir en
compte que l’aprenentatge té deu enemics: ceguera, por, vergonya, temptació,
orgull, arrogància, peresa, impaciència, desconfiança i empipament-confusió.
Per poder superar tot això...hem d’actuar.
L’estructura cognitiva de la
condició humana, és com pensem. Realment la obra de tota una vida comença sempre en
allò que pensem. Pensem en paraules.
Cuida tus
Pensamientos...
Porque se volverán
Palabras.
Cuida tus
Palabras...
Porque se volverán
Actos.
Cuida tus Actos...
Porque se harán
Costumbre.
Cuida tus Costumbres..
Porque forjarán tu
Carácter.
Cuida tu Carácter
porque formará tu
destino
y tu Destino será tu
vida.
Mahatma Gandi
Estructura subjectiva:
Realitat objectiva –> percepció
sensorial -> emocions -> sentiments -> judicis i avaluacions ->
conclusions i decisions -> ACTUAR
Però les reaccions son sistèmiques i
es pot passar de ser victimista a no ser-ho. La realitat objectiva té uns
filtres biològics. La percepció sensorial té uns filtres racionals. La emoció
té el filtre de les creences. Els sentiments tenen el filtre dels valors. I
entre els judicis i les conclusions estan sempre les diferents opinions. Realment
tot comença en el primer que percebem. I com hi ha una realitat objectiva, ens
amaguem sota la avaluació subjectiva de la interpretació. Per tant, tota
conclusió, decisió o interpretació es basa només en una anàlisis subjectiu.
Es lògic, no?....o algú ho dubtava
encara....?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada