01 de febrer 2010

TIC’s (Part II)

No farà ni dos setmanes que em vaig obrir la meva conta de Twitter i ja un tràfic prou important de tweets i seguidors, i això no ha fet més que començar....tot és posar-s’hi, però més que res, és trobar-li un sentit i jo penso que li he trobat.

La comunicació 2.0 és cada vegada més una gran realitat i ho vaig poder comprovar el cap de setmana a la Catosfera (#cdigital2010) al mateix Granollers. A més dels seguidors físics, va ser continu el seguiment a la xarxa, fent-se un debat paral•lel pel twitter sobre el que deien els ponents que s’anava vinculant contínuament a la realitat de la sala.

La comunicació en política ha de ser una comunicació 2.0 per no despenjar-se de la realitat. Tenim un gran repte amb les eines 2.0 i hem d’aconseguir la implicació col•lectiva per poder treure’ls-hi tot el suc. Tenim les eines, hem comprovat que funcionen, ara només ens resta fer-les servir. Hem d’impulsar el ciberactivisme a la xarxa per reactivar la comunicació transversal i en el nostre cas, per fer política també a la xarxa. Una política, oberta, transparent i com deia l’expert convençut @donAire hem de treballar per aconseguir una democràcia deliberativa mitjançant les noves eines 2.0.

Però el meu post no havia d’anar de la Catosfera 2010, ni de les expectatives cobertes en l’edició d’ enguany, ni de com hem aconseguit fer de Granollers un referent en la comunicació 2.0, ni de com hauríem d’aconseguir mantenir el debat obert entre Catosfera i Catosfera, ni de com hem d’acabar de convèncer a molts dels nostres propis polítics una mica escèptics encara...”pasen, prueben y vean..” hauríem de dir.. Però el meu post no havia d’anar de la Catosfera 2010 ...tot i que no està de més aprofitar i dir-ho.

La Raquel Querol i la Jessica Fillol a la darrera xerrada al Citilab de Cornellà, ens van parlar de les xarxes socials, Facebook i com no Twitter amb eines com el HootSuite i el TweetDeck. Com crear hashtags (#), com escurçar links amb el bit.ly...i sobretot com aprofitar aquestes eines per fer xarxa (crear, compartir, opinar...) el nostre gran objectiu.

També vam parlar de com crear i compartir coneixement mitjançant:

• Google.doc, crear documents amb accés comú.

• Wiki, definicions de conceptes i contra argumentar.

• Diferents eines de e-learning, ensenyament on-line

Fer estratègia comunicativa a la xarxa ha de ser el nostre objectiu i per els de “jo no tinc temps i això son tonteries” o “això es perdre el temps tot el dia penjat d’Internet”...que pensin si no els hi recorda a les mateixes opinions sobre els primers telèfons mòbils i mira ara...o estàs o no estàs...tu decideixes...